برگزاری نشست پژوهشی و کارگاه پژوهش الکترونیک و فضای مجازی در قصرشیرین
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲:۲۴
معاون پژوهش این مدرسه اظهار داشت: با توجه به سابقه ی بیش ازهزار ساله ی تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه، می توان گفت پژوهش، همزاد تدریس و تحصیل در حوزه های علمیه است...
وی آسیب های پژوهشی را تقسیم بندی کرده و بیان کرد: عوامل مربوط به پژوهشگر، در برابر عوامل مربوط به مراکز پژوهشی و عوامل مادی و اقتصادی، در برابر عوامل معنوی و نقایص علمی از آسیب های اصلی تحقیق و پژوهش می باشد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام)در ادامه بحث، از کم توجهی به نیاز سنجی در انتخاب موضوعات پژوهشی توسط طلاب به عنوان یکی از مهم ترین آسیب ها یاد کردو خاطر نشان کرد: روش صحیح انتخاب موضوع مبتنی است بر معیارهایی چون: استعداد و توان پژوهشگر، علاقه پژوهشگر ، ضرورت پژوهش در موضوع.
وی راهکارهایی را برای دستیابی به تحقیق و پژوهش برتر ارائه داده و تاکید کرد: مشاوره با اساتید فن درباره انتخاب موضوع، تقویت زبان تخصصی مورد نیاز برای پژوهش، مطالعه ی وسیع و احاطه بر تمام مطالب موضوع، رفت و شد به مراکز پژوهشی و کتابخانه ی معتبرو .... از بهترین راههای پیشرفت در امر تحقیق و پژوهش می باشد.
در پایان معاون پژوهش مدرسه ی علمیه امام حسین(علیه السلام) چگونگی استفاده از اینترنت و کتابخانه های دیجیتال را برای استفاده ی بهتر و سریعتر طلاب از کتابخانه های بزرگ ، جهت پیشرفت در امر تحقیق و پژوهش ، به شرکت کنندگان به شکل کارگاهی آموزش داد.