کد مطلب: 31883 تعداد بازدید: ۱۲۴

اجرای مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه استان کرمانشاه

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵:۲۹
مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه توسط معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران در چهار مدرسه علمیه اجرا شد که از جمله اهداف برگزاري اين طرح افزايش تعامل بين مدارس علميه و مطرح شدن این مدارس در سطح استان می باشد.

 

اجرای مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام شهرستان صحنه

مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام شهرستان صحنه توسط معاون پژوهش استان کرمانشاه برگزار شد.

مرادی طی سه جلسه مجزا با مدیر و معاون پژوهش واحد آموزشی،جلسه اساتید و جلسه با طلاب ، به تبیین طرح پرداخت و ضرورت و اهداف اجرای طرح را بیان نمود.

وي از جمله اهداف برگزاري اين طرح را افزايش تعامل بين مدارس علميه استان و مطرح شدن حوزه هاي علميه در سطح استان دانست.

سعادت مدير مدرسه علميه الزهرا علیها السلام ضمن استبقال از طرح پيشنهادي آمادگي خود و همكارانش را جهت برگزاري همايش استاني اعلام نمود.

وي با اشاره به ظرفيت هاي علمي طلاب نسبت به موثر بودن اين طرح اظهار اميدواري كرد.

مرادي با حاضر شدن در جمع طلاب اهميت شركت گسترده طلاب در همايش پيشنهادي مدرسه را تبيين نموده و از ايشان خواست كه در جهت اعتلاي معارف اسلام و حل مشكلات ديني روز در استان كرمانشاه با معاون و اساتيد مدرسه همكاري لازم را داشته باشند تا بتوانند نتيجه خداپسندانه اي از اجراي طرح ارائه كنند.

در پايان اين جلسات اساتيد مدرسه نسبت به اجراي طرح اعلام آمادگي نموده و مطالبات پژوهشي خود را بيان داشتند.

 

اجرای مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه نرجسيه  شهرستان سنقر

معاون پژوهش استان کرمانشاه مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی را در مدرسه علمیه نرجسيه  شهرستان سنقر اجرا نمود.

وي در ضمن اجراي طرح طي جلسه اي با مدير و معاون پژوهش مدرسه پيشرفت مدرسه را در امور پژوهشي قابل توجه دانست و نسبت به اجراي موفقيت آميز طرح در اين مدرسه اظهار اميدواري كرد.

مرادي در جلسه با طلاب ضمن تبيين طرح به سوالات پژوهشي ايشان پاسخ داد.

طي جلسه دوم، اساتيد مدرسه پس از بيان مشكلات پژوهشي نسبت به همكاري در اجراي طرح قول مساعدت داده و مطالبات خود را بيان نمودند.

در اين جلسه مرادي ضمن تاكيد بر تاثير اساتيد بر روحيه پژوهشي طلاب ، به برخي از شيوه هاي ايجاد انگيزه در طلاب جهت شركت در برنامه هاي پژوهشي اشاره نمود.

در پايان بيگي مدير مدرسه علميه نرجسیه از اجراي طرح ابراز اميداري نمود و اين طرح را تحولي در جهت بهبود اوضاع پژوهشي در استان قلمداد نمود.

 

 

اجرای مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام شهرستان دالاهو

مر حله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشیدر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا علیها السلام شهرستان دالاهو توسط معاون پژوهش استان کرمانشاه برگزار شد.

مرادی گفت: اين سومين مدرسه علميه اي است كه مرحله اول طرح در آن اجرا مي گردد و قرار است در 5 مدرسه استان اجرايي شود. وي تاثیرگذاری بیشتر و محسوس تر در امور آموزشی و فرهنگی مدرسه را از اهداف اين طرح برشمرد و اذعان نمود موثرترين روش در كيفيت بخشي به فعاليت هاي حوزه هاي علميه، گرايش به پژوهش و افزايش روحيه تتبع و جستارگريست.

مدير مدرسه فاطمه الزهرا علیهاالسلام ضمن اعلام همكاري در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، آن را از جمله فعاليتي هايي عنوان نمود كه طلاب مشتاقانه در برگزاري آن مشاركت دارند.

مرادي در جلسه با طلاب، انگيزه و مجاهدت ايشان را در عرصه تبليغ ستود و ايشان را به تتبع و جستجو در منابع تشويق نمود و در پايان با بيان اينكه کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی مقام معظم رهبري است خواستار تلاش و تكاپوي مجدانه در جهت كيفيت بخشي بيشتر نسبت به برگزاري آن شد.

 

 

اجرای مرحله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه امام خامنه اي مدظله العالي كرمانشاه

معاون پژوهش استان کرمانشاه مر حله اول طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پژوهشی را در مدرسه علمیه امام خامنه اي مدظله العالي كرمانشاه اجرا نمود.

اين طرح در مدارس طي سه جلسه مجزا با مدير و معاون پژوهش، جلسه با اساتيد و در پايان جلسه با طلاب برگزار مي شود كه در اين مدرسه جهت برآورد زيرساخت هاي لازم جلسه با مدير و معاون پژوهش مدرسه برگزار شد و بقيه جلسات به زمان ديگري موكول گرديد.

از جمله برنامه هاي پيشنهادي به مدرسه جهت برگزاري طرح، ايجاد پايگاهي به منظور برگزاري دوره ها و كارگاه ها بود كه با استقبال مدير مدرسه روبرو شد.

مرادي معاون پژوهش استان  از جمله ضرورت هاي برگزاري طرح را سختي ها و هزينه هاي زياد برگزاري دوره ها دانست وي در ادامه گفت با برگزاري اين طرح استان مي تواند بانك اساتيد و كارشناسان را تشكيل داده و با توجه به تعامل مدراس هزينه برگزاري دوره ها را بطور چشمگيري كاهش دهد.

محمدي مدير مدرسه علمیه امام خامنه اي مدظله العالي ضمن ابراز خوشنودي از اجرايي شدن اين طرح، پيشنهاداتي جهت بهبود كيفت برگزاري ارائه نمود و در پايان از معاون پژوهش استان خواست تا نسبت به تدوين آيين نامه طرح اقدام نمايد.