خبر به همراه گزارش تصویر
نشست تخصصی معاون پژوهش کشور با مدیران و معاونان پژوهشی استان کرمانشاه
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۲:۴۹
در آغاز این نشست حجت الاسلام و المسلمین زارع سرپرست مدیریت استان کرمانشاه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین گفت:توجه و رسیدگی به اصل وجود پژوهش در حوزه ها را به عنوان وظیفه تلقی می کنیم. وی همچنین با بیان این نکته که تفاوت طلبه با دیگران آن است که طلبه غواص در علوم دینی است و شکافتن علم باعث رشد و نمو است ، اظهار داشت: دشمن هیچ راهی مناسب تر از علوم انسانی برای ورود به انسان ها پیدا نکرده است.
در ادامه مرادی معاون پژوهش استان ضمن خوش آمدگویی به حضار گزارش مختصری از وضعیت کلی پزوهش استان کرمانشاه ارائه داد و در ادامه گفت طرح ظرفیت شناسی و متمرکز سازی برنامه های پزوهشی در حال اجرا در مدارس استان است که از اهداف اين طرح بومي سازي برنامه هاي پژوهشي و افزايش ميزان تعامل در بين مدارس استان و ساير ارگان ها و مراكز علمي پژوهشي است كه امیدواریم با همكاري مديران و معاونان مدارس استان در سطح گسترده اي موثر واقع گردد.
حجت الاسلام و المسلمین حصاری معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ضمن بیان اهمیت پژوهش عنوان کرد ما در مسیر نظام آموزش پزوهش محور حرکت می کنیم. نظام آموزش پژوهش محور تغییرشیوه ای است که باید نقش فعال طلبه که نقش فکر، قدرت ، توان کنکاش و جستجوی اوست ، در خدمت علوم و معارف قرار گیرد. ایشان از ایجاد تغییراتی در آیین نامه های تحقیقات پایانی و پایان نامه ها خبر دادند و افزودند خبرهای خوبی درمورد تجهیز کتابخانه ها و تاسیس مراکز پژوهشی در راه است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی مدیر کل پژوهش های عمومی ضمن بیان این نکته که حوزه علمیه در کرمانشاه حوزه علمیه نوپدیدی نیست اظهار داشت ظرفیت های والایی در کرمانشاه وجود دارد که می توانیم سرمایه گزاری کلانی برای انها داشته باشیم. وی همچنین در ادامه افزود توجه لازم به تجهیز و به روزرسانی منابع پژوهشی در دستور کار مرکز است .وی همچنین بیان داشت جایگاه کتابدار در تمام مدارس پذیرفته شده است.
و اسحاقي رييس اداره تحقيقات و پايان نامه ها گفت: حوزه های علمیه خواهران در سال 1376 تاسیس شد که در سال آینده بیستمین سالگرد تاسیس آن را خواهیم داشت.
وی با بیان این شعار که "پژوهش، کاربست آموزش است" افزود باید از کانون های پژوهشی ،انجمن ها و هسته های پژوهشی فارغ التحصیلان به مراکز پژوهشی و در نهایت به شهرک های پژوهشی برسیم.