کد مطلب: 125686 تعداد بازدید: ۵۶

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

هیچ کاری نباید بدون تحقیق صورت بگیرد

یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶:۳۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در مراسم آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) گفت: هیچ کاری نباید بدون تحقیق صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزي مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در مراسم آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) در استان کرمانشاه گفت: مزین شدن این جشنواره به نام علامه حلی (رحمت الله علیه) در واقع احترامی به حسن به یوسف بن مطهر حلی مشهور به علامه مطلق است و فعالیت‌های علامه از اسباب مهم ترویج تشیع در ابتدای قرن 8 هجری است.علامه مناظرات اعتقادی متعدد داشته خصوصا با اولجایتو که باعث شیعه شدن او و کمک به گسترش تشیع شد.

مدير حوزه خواهران سخناني پيرامون آثار علامه حلي بيان کرد و افزود: سید محسن امین در اعیان‌الشیعه علامه را به عنوان عالم پر تلاش نام برده و گفته 100 اثر دارد که 95 اثر را من دیده ام، صاحب روضات‌الجنات نیز بیش از 90 اثر از او نقل کرده است هر چند تعداد قابل توجهی از آثار او در آتش‌سوزی کتابخانه‌ها از بین رفت اما همان تعداد باقی مانده جزء آثار برجسته شیعه است.

ايشان در بيان فضائل علامه حلي گفت: علامه هم متکلم بوده هم فقیه و از نظر تهذیب همین بس که دو مورد توفیق زیارت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را داشته است.

حجت الاسلام گودرزي با استناد به كلام رهبر معظم انقلاب خاطر نشان كرد: هیچ کاری نباید بدون تحقیق صورت بگیرد.

ايشان آشنا نبودن با اصول پژوهشی و کار تحقیقی، فقدان تجربه و نداشتن انگیزه کافی، دنبال حل مساله نبودن، فقدان دغدغه علمی، راحت طلبی، انفرادی کار کردن، فقدان روحیه کنجکاوی، فقدان اطلاعات کافی درباره مساله مورد پژوهش، عوامل مادی و عدم تشخیص درست موضوع را از جمله آسیب‌های پژوهشی مربوط به فرد پژوهشگر دانست.

وي همچنين مساله محور نبودن، خلط ترویج با تحقیق، ضعف در متون و استنادات، تجزیه و تحلیل‌های کمرنگ و موازی‌کاری را از آسیب‌های پژوهشی مربوط به خود اثر و عدم توجه به کیفیت، ناکارآمدی نظام پژوهشی برای ساماندهی پژوهش و تبعیض میان آموزش و پژوهش در حوزه علوم انسانی را از آسیب‌های پژوهشیِ نظام آموزشی دانست .

مدير حوزه خواهران آسيب‌هاي مراكز پژوهشي را نيز برشمرد كه از جمله آنها عدم آزادی پژوهشگر در انتخاب موضوع، سوء مدیریت برخي مراکز پژوهشی از سوی مدیران و تمایل به روش‌های زود بازده و بازاری است.